• Noticias
  • Patronato
  • Marca
  • Entorno
  • El compte enrere per a l’inici de la celebració de La Patum de Berga de 2019 ha començat i durant les properes setmanes es donaran a conèixer algunes de les novetats relacionades amb la festa berguedana. Un dels elements que genera interès entre els patumaires és el cartell anunciador de les festes del Corpus. Precisament, el Jurat Qualificador es va reunir el cap de setmana passat per seleccionar les obres finalistes del 45è Concurs de cartells de La Patum que seran sotmeses a votació popular del 14 al 28 d’abril a l’Ajuntament de Berga. Enguany, el certamen ha rebut 54 propostes. Del total d’obres presentades, 15 van ser desqualificades prèviament pel jurat tècnic perquè incomplien la normativa del concurs. La regidora de Cultura i Patum, Mònica Garcia, ha destacat la qualitat i la varietat d’obres presentades. Segons Garcia, “les propostes que ens arriben són cada vegada més sorprenents i atrevides i això demostra que La Patum és una festa viva i en constant evolució”. La regidora també ha fet èmfasi en “l’art i el disseny com a eines que poden contribuir a obrir i fer créixer la festa berguedana”.

    Nou emplaçament per la mostra i votació de cartells

    Els lemes de les 5 obres finalistes escollides pel jurat d’aquesta edició són: ‘Elles, lliures i rebels’, ‘Esclat berguedà’, ‘Guspires’, ‘Nit de foc’ i ‘Rumb a la plaça’. El període de votació dels cartells finalistes romandrà obert del 14 al 28 d’abril. En aquesta ocasió, l’exposició dels cartells i l’emissió dels vots no s’efectuarà a l’Oficina de Turisme de Berga sinó que es traslladarà a l’entrada principal de l’Ajuntament de Berga, a l’espai on s’ubiquen les anomenades escales de marbre de l’edifici consistorial. El canvi d’emplaçament respon a la programació d’altres mostres al Museu Comarcal de Berga durant el període de votació.

    Votació popular de les propostes finalistes

    El procés de votació es realitzarà de forma presencial i caldrà identificar-se obligatòriament mostrant el DNI, ja que només s’acceptarà un vot per persona i no es podran efectuar votacions en nom de terceres persones. La proposta que aconsegueixi sumar més vots es convertirà en el cartell anunciador de les festes de Corpus de 2019. La decisió es donarà a conèixer públicament el diumenge, 2 de juny, durant la celebració del Ple extraordinari de l’Ascensió que es farà a l’Ajuntament de Berga, a les 11 del matí. La dotació econòmica del concurs de cartells contempla un premi de 1.000€ per a l’obra vencedora i un premi de 300€ per a l’accèssit.

    Obres finalistes de La Patum Infantil

    D’altra banda, també s’ha obert el període per triar el cartell de La Patum Infantil. El sistema d’elecció de les obres finalistes és diferent ja que es tracta d’un certamen en què hi prenen part els infants de primària de les escoles de Berga. En aquest sentit, cada centre pot presentar un màxim de 5 treballs de cada grup-classe de l’escola. Posteriorment, el Jurat Qualificador selecciona els cartells premiats escollint el primer, segon, tercer premi i l’accèssit de cada categoria. Del primer i segon premi de cada categoria surten 6 propostes que també seran sotmeses a votació popular i que optaran a convertir-se en el cartell anunciador d’aquest any. Els lemes dels cartells de La Patum Infantil de 2019 són: ‘El ple envidalbat’, ‘El Tabaler’, ‘Gegant negre’, ‘La maça del gegant’, ‘L’Àliga de La Patum’ i ‘No em vull treure la màscara!’. La mostra i el procés de votació dels cartells de La Patum Infantil també es farà a l’Ajuntament de Berga.

    Horaris establerts per a la votació

    L’horari d’obertura de l’espai habilitat a l’edifici consistorial durant el període de votació dels cartells és el següent:

    Diumenge, 14 d’abril: d’11 a 14 i de 17 a 20h

    Dilluns, 15 d’abril: de 10 a 14h
    Dimarts, 16 d’abril: de 10 a 14h
    Dimecres, 17 d’abril: de 10 a 14h
    Dijous, 18 d’abril: de 10 a 14h i de 17 a 20h
    Divendres, 19 d’abril: de 10 a 14h i de 17 a 20h
    Dissabte, 20 d’abril: de 10 a 14h i de 17 a 20h
    Diumenge, 21 d’abril: d’11 a 14h i de 17 a 2¬0h

    Dilluns, 22 d’abril: TANCAT
    Dimarts, 23 d’abril: de 10 a 14h
    Dimecres, 24 d’abril: de 10 a 14h
    Dijous, 25 d’abril: d’11 a 14h
    Divendres, 26 d’abril: de 10 a 14h i de 17 a 20h
    Dissabte, 27 d’abril: de 10 a 14h i de 17 a 20h
    Diumenge, 28 d’abril: d’11 a 14h i de 17 a 20h

    Exposició de les obres participants al certamen

    Les obres que han format part del certamen s’exposaran del 2 al 30 de juny a la Sala Casino, situada a la Ronda de Queralt, número 15. La mostra pretén donar visibilitat als artistes que han participat al concurs mostrant la varietat de tècniques i estils emprats pels candidats de la present edició.
    Publicat el 10/04/2019
    El dissabte, 22 de juny, es portarà a terme el concert jove de La Patum en el context de les festes de Corpus de 2019, que se celebraran del 19 al 23 de juny a Berga. L’esdeveniment organitzat per l’Ajuntament de Berga contempla la cessió de l’espai públic a la zona del concert que es realitzarà al Passeig de la Indústria, a prop del CAP Berguedà, amb l’objectiu de repartir l’espai de les barres entre les entitats locals interessades en gestionar el servei de bar durant el concert de dissabte a la nit. En aquest sentit, la convocatòria s’adreça a entitats, associacions i fundacions de caràcter cultural i/o juvenil sense ànim de lucre i amb seu social al municipi de Berga per a què formin part de l’organització.

    Característiques de la convocatòria

    Les bases del concurs públic contemplen la participació d’un màxim de 5 entitats. Per participar-hi, caldrà comunicar l’interès en formar part de l’organització de l’esdeveniment enviant un correu electrònic a vilanaaj@ajberga.cat. El termini establert per a la realització de les sol·licituds finalitzarà a la mitjanit del diumenge, 31 de març de 2019.

    La cessió de l’espai s’atorgarà per odre d’inscripció i serà per a un període de dos anys consecutius, tot i que no serà obligatori exhaurir-los. Les associacions que hagin superat els dos anys hauran de cedir el seu lloc a les noves entitats participants, en cas que el nombre de sol·licituds superi la quantitat de places disponibles. Tanmateix, es preveu la realització d’un sorteig públic per excloure a les entitats que hagin format part de l’organització del concert durant dos o més anys.

    Organització i tasques de l’esdeveniment

    Cadascuna de les associacions seleccionades haurà d’aportar un mínim de dues persones majors de 18 anys per portar a terme les tasques relacionades amb l’organització de l’esdeveniment. Les funcions que hauran de desenvolupar les persones designades inclouen l’assistència a les reunions informatives sobre la logística del concert, atendre les barres en cadascun dels torns del servei establert, la recollida del material i la neteja de l’espai de les barres quan hagi acabat l’esdeveniment, entre d’altres. A més, els membres de les entitats que realitzin el servei de barra hauran d’haver realitzat obligatòriament una formació sobre dispensació responsable i violències sexistes en l’àmbit de l’oci nocturn que s’inclou en la campanya ‘Vull la nit!’ promoguda per les àrees de Joventut i Drets Socials del consistori berguedà.

    D’altra banda, la comanda de beguda es realitzarà de forma conjunta i els beneficis també es repartiran a parts iguals entre les associacions que formin part de la gestió de les barres del concert. Les agrupacions participants en l’acte hauran d’assumir els càterings dels grups musicals que actuaran en el concert jove de La Patum d’enguany.

    Sessió informativa d’assistència obligatòria

    El dilluns, 1 d’abril, a 2/4 de 8 de la tarda, hi haurà una sessió informativa a l’Ajuntament de Berga per a què les entitats inscrites puguin validar la seva participació en el concurs. La no assistència a la reunió suposarà la pèrdua de la plaça de l’entitat en qüestió. Per a més informació, podeu consultar les bases al web municipal (www.ajberga.cat) i al web oficial de La Patum de Berga (www.lapatum.cat).

    Publicat el 14/03/2019
    L’Ajuntament de Berga ha aprovat les bases reguladores de la 45a edició del Concurs de cartells anunciadors de La Patum, que se celebrarà del 19 al 23 de juny de 2019. Es tracta d’un certamen artístic per escollir l’obra que anunciarà les festes de Corpus d’enguany mitjançant la selecció d’una sèrie de propostes finalistes escollides per un jurat qualificador que seran sotmeses a votació popular, en última instància, per triar-ne la guanyadora. El termini per a la presentació d’obres és obert i cada participant podrà presentar un màxim de dos treballs que hauran de ser originals, inèdits i anònims. El format serà vertical, de 38 x 60 centímetres, i les obres hauran de presentar-se sobre un suport de cartró ploma d’uns 5 mil·límetres de gruix. En totes les propostes caldrà incloure-hi obligatòriament la inscripció CIUTAT DE BERGA – LA PATUM – CORPUS DE 2019. Els treballs podran ser elaborats amb qualsevol tècnica artística, però la proposta presentada haurà de ser el resultat de l’obra prèviament digitalitzada per evitar les dificultats que poden comportar els dissenys realitzats amb tècniques de relleu o collage a l’hora de ser reproduïdes o impreses.

    El certamen manté la dotació econòmica dels premis

    Els participants podran presentar les seves propostes fins al 5 d’abril de 2019, a les 2 del migdia. El lliurament de les obres es realitzarà a l’Oficina de Turisme de Berga, situada al carrer Mare de Déu dels Àngels, número 7. Aquest any, es mantindrà la dotació econòmica dels premis del certamen corresponent al primer premi (1.000€) i a l’accèssit (300€). L’augment de l’import econòmic dels premis és una iniciativa que es va adoptar en l’edició anterior, a proposta del Patronat de La Patum, per tal d’incentivar la participació al concurs.

    L’obra guanyadora s’escollirà per votació popular

    Un jurat tècnic revisarà les propostes participants per comprovar el compliment de les bases en la seva totalitat. Així, tots els treballs que incompleixin qualsevol dels requisits establerts seran desqualificats i no s’inclouran en el procés de selecció de les obres finalistes que portarà a terme el jurat qualificador. Aquest jurat estarà format per set persones relacionades amb l’àmbit de les arts visuals i plàstiques, així com amb la festa berguedana.

    El jurat seleccionarà entre tres i cinc obres finalistes que s’exposaran a l’Oficina de Turisme de Berga del 14 al 28 d’abril de 2019. El cartell guanyador s’escollirà a través de votació popular i el resultat es donarà a conèixer durant la celebració del Ple de l’Ascensió, que es farà el 2 de juny, a la Sala de Plens de l’Ajuntament de Berga.

    Les bases del 45è Concurs de cartells de La Patum de 2019 es poden consultar al web oficial de La Patum (www.lapatum.cat), al web municipal (www.ajberga.cat) i en aquest enllaç.
    Publicat el 29/01/2019
    Berga sotmetrà a votació popular les obres finalistes del 45è Concurs de cartells de La Patum de 2019, del 14 al 28 d’abril al consistori berguedà
    L’Ajuntament de Berga obre la convocatòria per formar part de l’organització del concert jove de La Patum de 2019
    Berga obre la convocatòria per a la presentació d’obres participants al 45è Concurs de cartells de La Patum de 2019
    Han col·laborat desinteresadament entre altres:
    Salvador Vinyes - Anna Parcerisa - Berta Francàs - Albert Rumbo - Ma Dolors Santandreu - Jordi
    Cohen - Foto Luigi - Toni Sales - Sílvia Massana - Mireia Ferran - Jordi Plana - Antònia Prat
    Pascal Hanrion - KAP
    Les despeses tècniques de la web (Informat Picas-Prat, SL),
    s'han pogut assumir gràcies a l'aportació de l'Associació La Patum Productors.
    Traductors: Steve Pepper, Jaume Fígols