• News
  • Patronato
  • The Brand
  • Surroundings
  • L’Ajuntament de Berga ha obert la convocatòria per determinar l’organització del concert jove de La Patum de 2020. Es tracta d’un esdeveniment gratuït que comptarà amb les actuacions de cinc grups o bandes rellevants de l’àmbit musical que enguany es realitzarà el dissabte, 13 de juny, en el context dels actes de celebració de les festes de Corpus que es portaran a terme a la ciutat del 10 al 14 de juny. El concert està organitzat per l’àrea de Joventut i contempla la sessió de l’espai públic a la zona del concert que es realitzarà al Passeig de la Indústria, a prop del CAP Berguedà, per repartir l’espai de les barres entre les entitats locals interessades en gestionar el servei de bar durant el concert de dissabte a la nit. En concret, la convocatòria s’adreça a entitats, associacions i fundacions de caràcter cultural i/o juvenil sense ànim de lucre i amb seu social al municipi de Berga.

    Descripció de la convocatòria

    Les bases del concurs públic estableixen la participació d’un màxim de 5 entitats. Les associacions interessades en participar-hi, hauran d’enviar un correu electrònic a l’adreça joventut@ajberga.cat expressant la voluntat de formar part de l’organització de l’esdeveniment. El termini per formalitzar les sol·licituds finalitzarà la mitjanit del diumenge, 1 de març de 2020.

    La cessió de l’espai disponible es farà per ordre d’inscripció i s’atorgarà per un període de dos anys consecutius, tot i que no serà obligatori exhaurir-los. Les entitats que hagin superat els dos anys hauran de cedir el seu lloc a les noves associacions participants, sempre que el nombre de sol·licituds sigui superior a la quantitat de places disponibles. També es preveu la realització d’un sorteig públic per excloure les entitats que hagin format part de l’organització del concert durant dos o més anys.

    Organització i tasques de l’esdeveniment

    Cadascuna de les entitats seleccionades per formar part de l’esdeveniment haurà d’aportar un mínim de dues persones majors de 18 anys per realitzar les tasques relacionades amb l’organització i el desenvolupament del concert. Les funcions que hauran d’assolir les persones designades inclouen l’assistència a les reunions informatives sobre la logística del concert, atendre les barres en cadascun dels torns del servei, la recollida del material i la neteja de l’espai de les barres quan hagi finalitzat el concert, entre d’altres. A més, les persones encarregades de realitzar el servei de bar hauran d’haver realitzat obligatòriament una formació sobre dispensació responsable i violències sexuals en l’àmbit de l’oci nocturn promogudes per la campanya ‘Vull la nit!’ que impulsen conjuntament les àrees de Feminisme i Joventut de l’Ajuntament de Berga.

    La comanda de beguda que es dispensarà durant l’esdeveniment es realitzarà de forma conjunta i els beneficis obtinguts a través del servei de bar es distribuiran equitativament entre les associacions encarregades de la gestió de les barres del concert. Les agrupacions participants hauran d’assumir els càterings dels grups musicals que actuaran durant el concert jove de La Patum.

    Sessió informativa d’assistència obligatòria

    El dimarts, 3 de març, a 2/4 de 8 de la tarda, hi haurà una trobada informativa al consistori berguedà per a què les entitats inscrites validin la seva participació al concurs. La no assistència a la sessió suposarà la pèrdua de la plaça de l’entitat en qüestió. Podeu consultar les bases del concurs sobre la sessió d’espai públic per a la gestió de les barres del concert de La Patum de 2020 al web municipal (www.ajberga.cat) i al web oficial de La Patum (www.lapatum.cat).
    Publicat el 17/02/2020
    L’Ajuntament de Berga ha obert la convocatòria per a la presentació d’obres participants al 46è Concurs de cartells de La Patum de 2020. Es tracta del certamen adreçat a persones majors de 18 anys que té per objectiu escollir l’obra que anunciarà les festes de Corpus d’enguany que se celebraran del 10 al 14 de juny de 2020. El concurs artístic comptarà amb un jurat qualificador encarregat de seleccionar les propostes finalistes que seran sotmeses a votació popular per triar-ne la guanyadora. El termini per a la presentació d’obres és obert i es permetrà la presentació d’un màxim de dos treballs per participant que hauran de ser originals, inèdits i anònims. Es mantindrà el format vertical, de 38x60 centímetres i caldrà presentar les obres sobre un suport de cartró ploma d’uns 5 mil·límetres de gruix. Totes les propostes hauran d’incloure obligatòriament la inscripció: CIUTAT DE BERGA – LA PATUM – CORPUS DE 2020. La temàtica del cartell és oberta, però haurà de ser adient a la festa que motiva el concurs. Tanmateix, els treballs podran ser elaborats amb qualsevol tècnica artística, però la proposta presentada haurà de ser el resultat de l’obra prèviament digitalitzada per evitar les dificultats que poden comportar els dissenys realitzats amb tècniques de relleu o collage a l’hora de ser reproduïdes o impreses.

    Dos mesos per a la creació de les obres

    Les propostes es podran presentar fins al 3 d’abril de 2020, a les 2 del migdia. L’Oficina de Turisme de Berga (C/ Mare de Déu dels Àngels, 7) serà el punt d’entrega de les obres. La dotació econòmica dels premis es mantindrà respecte les dues últimes edicions en què es va establir un premi de 1.000€ per a la proposta guanyadora i 300€ per a l’accèssit.

    La votació popular decidirà la proposta guanyadora

    Un jurat tècnic revisarà els treballs participants per comprovar el compliment de les bases en la seva totalitat. Així, totes les propostes que incompleixin qualsevol dels criteris establerts seran desqualificades i no s’inclouran en el procés de selecció de les obres finalistes que realitzarà el jurat qualificador. Aquest jurat estarà format per set persones vinculades a l’àmbit de les arts visuals i plàstiques i també a la festa berguedana.

    El jurat escollirà entre tres i cinc obres finalistes que s’exposaran del 5 al 19 d’abril a l’entrada principal de l’Ajuntament de Berga, a l’espai d’accés on s’ubiquen les anomenades escales de marbre de l’edifici consistorial. El cartell guanyador es triarà mitjançant el sistema de votació popular i el veredicte es donarà a conèixer durant la celebració del Ple de l’Ascensió, que es portarà a terme el 24 de maig, a la Sala de Plens de l’Ajuntament de Berga.

    Les bases del 46è Concurs de cartells de La Patum de 2020 es poden consultar als webs oficials de La Patum (www.lapatum.cat) i l’Ajuntament de Berga (www.ajberga.cat) i en aquest enllaç.
    Publicat el 29/01/2020
    L’Ajuntament de Berga i l’empresa gironina dedicada a la comercialització d’aigua, Sant Aniol, han formalitzat aquest dimecres un acord per garantir el subministrament gratuït d’aigua mineral natural durant 4 anys en el context de les festes de La Patum. La iniciativa s’emmarca en la campanya impulsada per les àrees de Joventut i Festes per incentivar el consum d’aigua i fomentar la reducció dels riscos associats als primers consums d’alcohol i altres drogues entre la població adolescent i jove durant les festes que se celebren al municipi i, especialment, durant el Corpus berguedà. Una de les accions més destacades ha estat la distribució de 15.000 ampolles d’aigua de forma gratuïta durant La Patum de l’any passat. Es tracta d’una acció que s’ha portat a terme durant les tres últimes edicions de la festa i que es va consolidar durant La Patum de 2019 mitjançant la creació del personatge de la ‘Patumaigua’ que apareixia a l’etiquetatge de l’ampolla juntament amb l’eslògan ‘L’aigua també vol anar a Patum’.

    Conveni de col·laboració entre el consistori i Sant Aniol

    L’alcaldessa de Berga, Montse Venturós, i el director general de Sant Aniol, Ferran Ribalta, han signat aquest matí l’acord de col·laboració entre ambdues parts que tindrà una vigència de 4 anys (2020-2023). Els termes de l’acord no contemplen un intercanvi econòmic, però sí que recull el compromís de l’empresa Sant Aniol de subministrar gratuïtament 20.000 unitats anuals d’aigua de 33 cl. etiquetades amb el disseny i el lema de la campanya ‘Patumaigua’. L’empresa comercialitzadora d’aigua de la zona volcànica de la Garrotxa també s’encarregarà d’aportar el sistema d’emmagatzematge de les ampolles per garantir el reciclatge de l’envàs de plàstic.

    D’altra banda, l’Ajuntament de Berga inclourà la imatge de la marca d’aigua Sant Aniol al material de promoció de la festa que es difondrà en suport físic i digital. En concret, el logotip de Sant Aniol s’incorporarà als cartells de La Patum i La Patum Infantil, al fulletó dels actes principals que es distribueix a les llars berguedanes i al programa de mà de la festa.

    Compromís amb la sostenibilitat

    L’Ajuntament de Berga i Sant Aniol també s’han compromès a fomentar la sostenibilitat per reduir l’impacte ambiental de l’envàs de plàstic de les ampolles d’aigua. En aquest sentit, no només s’incentivarà la reutilització de l’envàs reomplint-lo amb l’aigua de les fonts complementàries que s’instal·laran a l’espai firal del Passeig de la Indústria i la Plaça de Viladomat durant els cinc dies de celebració de La Patum, sinó que també s’utilitzaran sistemes d’emmagatzematge de l’ampolla de plàstic. Tanmateix, el plàstic de les ampolles de ‘Patumaigua’ es recollirà, es reciclarà i s’utilitzarà per fer algun tipus de producte de marxandatge que permeti donat continuïtat a la campanya.
    Publicat el 8/01/2020
    S’obre la convocatòria per formar part de l’organització del concert jove de La Patum de 2020
    Oberta la convocatòria per a la presentació d’obres participants al 46è Concurs de cartells de La Patum de 2020
    L’Ajuntament de Berga i Sant Aniol tanquen un acord pel subministrament de 20.000 ampolles anuals d’aigua per a la campanya de la ‘Patumaigua’ durant
    Han col·laborat desinteresadament entre altres:
    Salvador Vinyes - Anna Parcerisa - Berta Francàs - Albert Rumbo - Ma Dolors Santandreu - Jordi
    Cohen - Foto Luigi - Toni Sales - Sílvia Massana - Mireia Ferran - Jordi Plana - Antònia Prat
    Pascal Hanrion - KAP
    Les despeses tècniques de la web (Informat Picas-Prat, SL),
    s'han pogut assumir gràcies a l'aportació de l'Associació La Patum Productors.
    Traductors: Steve Pepper, Jaume Fígols