• News
  • Patronato
  • The Brand
  • Surroundings
  • La regidoria de Patum i l’àrea de Participació Ciutadana de l’Ajuntament de Berga han iniciat una ronda de trobades amb els caps de colla de les diferents comparses de la festa per a l’elaboració dels reglaments de règim intern que regiran el funcionament de les colles.

    En el patronat extraordinari del passat mes de febrer, els membres de l’organització de la festa van debatre i acordar les bases dels reglaments que quedaran com a primers punts dels textos de totes les comparses. Actualment, les comparses estan elaborant la resta de punts dels estatuts per a concretar-ne el funcionament intern en funció de les singularitats d’aquestes. Posteriorment, els textos hauran de ser votats pels membres titulars que formaven part de les comparses durant La Patum de setembre del 2016. Finalment, però, caldrà presentar els reglaments al Patronat Municipal de la Patum per tal que l’òrgan gestor de la festa pugui validar-los.

    Podeu consultar el calendari en el document adjunt que hi ha a continuació.
    Publicat el 17/03/2017
    Després de l’aprovació de les bases per al Concurs del cartell anunciador de les festes de la Patum 2017, la convocatòria queda oberta i les bases es poden consultar al web de l’Ajuntament de Berga i al del Patronat Municipal de la Patum.

    En aquesta edició les bases han estat revisades per un grup de persones expertes, participants i jurat d’altres anys que han aportat els seus punts de vista i diferents mirades que han generat noves propostes. La modificació més important d’aquestes bases respecte les d’anys anteriors concerneix a la mida dels cartells, que generava queixes. Així doncs, s’ha decidit canviar-la a 38 x 60cm per a facilitar i abaratir els costos de la impressió, intentant eliminar elements que dificultin als possibles participants la presentació dels seus treballs i obrir el concurs a l’accés de més participants.

    L’altra novetat introduïda en la forma dels cartells concerneix a les obres realitzades amb tècniques de relleu o collage. En aquests casos, es demana que aquests cartells siguin presentats de forma prèviament digitalitzada, doncs la seva posterior adaptació anys anteriors dificultava la transformació al format del cartell. D’aquesta manera, els mateixos autors podran adequar al seu gust la peça original.

    Finalment, enguany es comptarà amb la presència d’un primer filtre tècnic en que es valorarà l’estricta adaptació de cadascun dels cartells presentats a les bases del concurs. Es tracta d’una valoració serà completament objectiva i cenyida als elements que marquen les bases. Els cartells que no compleixin amb les bases seran directament desqualificats sense passar a la sessió de valoració del jurat.

    “El concurs de cartells és un tema important i que genera opinió a la ciutat. Per aquesta raó, ens ha interessat sempre que sigui com més obert millor i que permeti una àmplia participació. Sabem que hi ha des d’artistes consolidats fins a futurs estudiants de disseny que s’interessen per participar en aquest concurs i volem donar l’oportunitat que tots ho puguin fer. Que aquest concurs sigui un acte que s’encomani, que generi expectativa i il·lusió a la ciutat és un fet que ens interessa promoure” declara la regidora de Patum, Mònica Garcia.

    Els cartells es podran presentar fins el dia 31 de març a l’Oficina de Turisme de l’Ajuntament de Berga situada al Carrer dels Àngels nº7 de Berga. Entre els dies 9 i 23 d’abril de 2017 els cartells seleccionats seran exposats a l’Oficina de Turisme per tal de que, tothom qui ho desitgi, pugui emetre el vot popular del qual sortirà escollit el cartell anunciador de les festes de Corpus 2017. El cartell guanyador serà anunciat públicament el 28 de maig just després del ple extraordinari de l’Ascensió.

    Podeu consultar les bases del concurs en el document adjunt situat al final del text d’aquesta notícia.
    Publicat el 9/03/2017
    D’aquí a pocs dies el vestit del Gegant Vell de 1958 tornarà a Berga havent estat restaurat per les restauradores del Centre de Documentació i Museu Tèxtil de Terrassa (CDMT). El cost total d’aquest procés és de 2.957,31 euros, dels quals 2.041 euros es cobriran amb una subvenció atorgada pel Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya.

    La intenció del Patronat Municipal de La Patum és poder continuar amb més fases fins arribar a poder restaurar tot el vestuari antic que es conserva de les diferents comparses patumaires. Un vestuari que, tal i com van expressar les tècniques del CDMT en fer la primera avaluació del material “mostra la història del tèxtil català dels darrers 125 anys”.

    El procés de restauració de vestits antics de La Patum es va iniciar l’any 2005, i fins a dia d’avui s’han restaurat prop d’una cinquantena de peces de totes les comparses de La Patum. En finalitzar el procés de restauració, les restauradores del CDMT fan un informe acurat de tot el procés de restauració on s’expliquen les característiques tècniques dels teixits, el seu estat inicial, el tractament que s’hi ha dut a terme i el resultat final.
    Publicat el 30/01/2017
    El Patronat de La Patum engega el procés de redacció dels estatuts de règim intern de les comparses
    Obert el període de presentació d’obres per al XLIII Concurs de Cartells de la Patum de Berga 2017
    Les restauradores del Centre de Documentació i Museu Tèxtil de Terrassa ja estan ultimant la restauració del vestit del Gegant Vell de 1958
    Han col·laborat desinteresadament entre altres:
    Salvador Vinyes - Anna Parcerisa - Berta Francàs - Albert Rumbo - Ma Dolors Santandreu - Jordi
    Cohen - Foto Luigi - Toni Sales - Sílvia Massana - Mireia Ferran - Jordi Plana - Antònia Prat
    Pascal Hanrion - KAP
    Les despeses tècniques de la web (Informat Picas-Prat, SL),
    s'han pogut assumir gràcies a l'aportació de l'Associació La Patum Productors.
    Traductors: Steve Pepper, Jaume Fígols