• Notícies
  • Patronat
  • Marca
  • Entorn
  • El compte enrere per a la celebració de La Patum de Berga ha començat oficialment amb l’aprovació de les bases reguladores de la 44a edició del Concurs de cartells anunciadors de les festes del Corpus, que se celebraran del 30 de maig al 3 de juny de 2018. El certamen ha obert el període per a la presentació de les obres que hauran de ser originals i inèdites. Els participants podran presentar un màxim de dos treballs que podran ser realitzats amb qualsevol tècnica artística sobre un suport de cartró ploma. Tot i això, els cartells presentats hauran de ser el resultat de l’obra prèviament digitalitzada per evitar les dificultats que poden comportar els dissenys elaborats amb tècniques de relleu o collage en el moment de la seva reproducció i impressió. Enguany, es manté el format vertical i la mida de 38 x 60 cm establerta l’any passat per tal d’afavorir la participació i abaratir els costos d’impressió dels dissenys. Tanmateix, en totes les obres hi haurà de figurar obligatòriament la inscripció CIUTAT DE BERGA – LA PATUM – CORPUS DE 2018.

    El termini per a la presentació dels treballs finalitzarà el divendres, 16 de març de 2018, a les 2 del migdia. El lliurament de les obres es realitzarà a l’Oficina de Turisme de Berga, situada al carrer dels Àngels, 7. Una de les novetats principals d’aquesta edició és l’augment de la dotació econòmica dels premis del certamen que serà de 1.000€ i 300€ pel guanyador i l’accèssit, respectivament. Aquest increment prové d’una partida pressupostària de 3.000€ i de tipus participatiu que està gestionada directament pel Patronat de La Patum per decidir a quines accions relacionades amb la festa cal destinar-hi més diners. En aquest cas, “els membres del Patronat de La Patum van decidir augmentar l’import destinat als guanyadors del certamen considerant que això podria afavorir la participació en el concurs”, segons ha explicat la regidora de Patum, Mònica Garcia.

    Un jurat tècnic s’encarregarà de revisar els cartells per comprovar el compliment de les bases en la seva totalitat, de manera que les obres que incompleixin qualsevol dels requisits seran desqualificades i no s’inclouran en el procés de selecció dels treballs finalistes. Posteriorment, un jurat qualificador format per set persones vinculades a les arts visuals i plàstiques seleccionaran entre tres i cinc obres. Les peces finalistes s’exposaran a l’Oficina de Turisme del 25 de març al 8 d’abril i la guanyadora s’escollirà a través de votació popular. El resultat de la votació es donarà a conèixer públicament durant la celebració del Ple extraordinari de l’Ascensió, que es farà el 13 de maig a la sala de sessions de l’Ajuntament de Berga.

    Podeu consultar les bases del concurs aprovades per l’Ajuntament de Berga a instància del Patronat Municipal de La Patum en el document adjunt situat al final del text d’aquesta notícia.
    Publicat el 31/01/2018
    La Patum accessible registra més de 1.500 usuaris i usuàries en 10 anys per veure la festa des de l’empostissat de la Pl. St. Pere
    Berga proposa una Patum participativa i oberta a totes les expressions patumaires
    L’Ajuntament de Berga aprova la celebració de La Patum que es farà del 30 de maig al 3 de juny de 2018
    Han col·laborat desinteresadament entre altres:
    Salvador Vinyes - Anna Parcerisa - Berta Francàs - Albert Rumbo - Ma Dolors Santandreu - Jordi
    Cohen - Foto Luigi - Toni Sales - Sílvia Massana - Mireia Ferran - Jordi Plana - Antònia Prat
    Pascal Hanrion - KAP
    Les despeses tècniques de la web (Informat Picas-Prat, SL),
    s'han pogut assumir gràcies a l'aportació de l'Associació La Patum Productors.
    Traductors: Steve Pepper, Jaume Fígols